Úmrtný list vydáva matrika podľa miesta úmrtia, ktorá zapíše skutočnosť do knihy úmrtí. Matrika mestskej časti Bratislava–Staré Mesto sa nachádza na Medenej ul. č. 2 /prízemie/
Matrika - otváracie hodiny
Pondelok: |
08.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00 |
Streda: |
08.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00 |
Medená ulica č. 2 (vchod z ulice), 811 02 Bratislava
e-mail: matrika@staremesto.sk
Čo treba v súvislosti s úmrtím urobiť ako prvé?
Najskôr je potrebné nahlásiť úmrtie blízkeho na matrike. Ohlasuje sa na matričnom úrade v obci alebo v mestskej časti, kde úmrtie nastalo (všetky náležitosti vám však dokáže vybaviť pohrebná služba, ktorá vybavuje pohreb. Nemusíte sa o nič starať).
Čo potrebujem k vybaveniu úmrtného listu?
- list o prehliadke mŕtveho v troch vyhotoveniach
- občiansky preukaz zomrelého
- v prípade cudzinca pas a poskytnutie informácie o jeho trvalom pobyte
- občiansky preukaz vybavovateľa pohreb
Ako dlho trvá vybavenie úmrtného listu?
Úmrtný list pri osobnom vybavovaní sa vydáva na počkanie.
Pokiaľ ste o vybavenie úmrtného listu požiadali pohrebnú službu, úmrtný list si prevezmete v príslušnej pohrebnej službe.
Kde zapísať vyhlásenie za mŕtveho?
Vyhlásenie za mŕtveho zapisuje matrika na základe právoplatného súdneho rozhodnutia. Zápis vykoná matrika v mieste sídla súdu, ktorý vydal rozhodnutie.
Koľko stojí vydanie úmrtného listu?
Prvý úmrtný list získate bezplatne. Za vydanie duplikátu úmrtného listu je poplatok 7 eur v hotovosti.
Čo ak môj príbuzný zomrel v cudzine?
Úmrtie štátneho občana SR, ktoré nastalo v cudzine sa zapisuje do osobitnej matriky. Vedie ju Ministerstvo vnútra SR a nachádza sa na Drieňovej 22 v Bratislave. Žiadosť o zápis do osobitnej matriky sa podáva na matričnom úrade v mieste trvalého pobytu žiadateľa.
Kde žiadať o duplikáty matričných dokladov?
V rámci elektronizácie matrík je možné požiadať ktorúkoľvek matriku na území SR o vystavenie matričného dokladu.
Pokiaľ je váš záznam sprístupnený v elektronickom systéme matrík, matričný doklad dostanete na počkanie.
Ak váš záznam nie je sprístupnený v elektronickej matrike, matrikárka požiada príslušnú matriku o jeho sprístupnenie. Matričný doklad sa vystaví až po jeho sprístupnení v elektronickom systéme.
Kto môže žiadať o vystavenie duplikátu?
- osoba, ktorej sa doklad týka, rodičia, súrodenci, starí rodičia
- osoba, ktorá sa preukáže osvedčenou plnou mocou na vybavenie a prevzatie matričného dokladu
Čo potrebujem predložiť, ak chcem duplikát dokladu?
- platný doklad totožnosti (OP alebo pas), prípadne platné potvrdenie o strate OP
- osvedčenú plnú moc na vybavenie a prevzatie matričného dokladu
Koľko stojí duplikát dokladu?
- 7 eur v hotovosti za rodný, sobášny alebo úmrtný list
- 14 eur v hotovosti za rodný, sobášny alebo úmrtný list so štandardným viacjazyčným formulárom pre použitie v štátoch EU
Odkedy uchováva doklady staromestská matrika?
V našej matrike sú záznamy o narodení, uzavretí manželstva a úmrtí od roku 1923 až po aktuálny rok.