Aktuality

Zberné nádoby sprístupnite už deň pred plánovaným odvozom odpadu. OLO ich inak nestihne vyprázdniť
07.03.2019

najčastejším príčinám nevykonania odvozu odpadu patrí práve nesprístupnenie zberných nádob a stanovíšť zberných nádob. Najväčší počet nádob nie je sprístupnených najmä v mestských častiach Bratislava - Nové Mesto, Bratislava - Ružinov a Bratislava - Staré Mesto.

Zabezpečenie sprístupnenia zberných nádob je, v zmysle Všeobecne záväzného nariadenia (VZN) hlavného mesta o nakladaní s komunálnym odpadom a drobným stavebným odpadom č. 4/2016 v znení neskorších zmien a doplnkov, povinnosťou správcu nehnuteľnosti.

Odvoz odpadu v Bratislave zabezpečuje 56 zberných vozidiel. Vyzbieraný odpad zo všetkých mestských častí odvážame do spaľovne odpadu vo Vlčom hrdle, resp. na triediacu linku a všetky vozidlá musia prechádzať úsekmi s dopravným obmedzením niekoľkokrát denne.

Aktuálne rozsiahle dopravné obmedzenia by predstavovali približne 1,5-2 hodinové zdržanie denne pre každé vozidlo, čo by spôsobilo nevykonanie odvozov podľa harmonogramu. V záujme zabezpečiť odvoz odpadu podľa stanoveného harmonogramu, čistotu a nepreplňovanie kontajnerov a z toho vyplývajúcich hygienických nedostatkov a zdravotných ohrozovaní obyvateľov (šírenie hlodavcov a hmyzu, zápach a podobne), spoločnosť OLO pristúpila, po dohode s hlavným mestom, k opatreniam v súvislosti s dopravnými obmedzeniami a posunu odvozov odpadu zo 06.00 hod. na 04.00 hod. ráno až do odvolania. Tento posun umožňuje našim vozidlám vykonať minimálne prvý odvoz odpadu do začiatku rannej dopravnej špičky. 

Touto cestou prosíme obyvateľov Bratislavy o trpezlivosť, pochopenie a spoluprácu v súvislosti s prijatými opatreniami a vykonávaním odvozov odpadu počas dopravných obmedzení. Dopravnú situáciu denne monitorujeme, vyhodnocujeme a odvozy odpadov priebežne upravujeme. K pôvodnému harmonogramu odvozov sa vrátime hneď ako nám to dopravné obmedzenia umožnia.

V prípade akéhokoľvek podnetu, súvisiaceho s odvozom odpadu v hlavnom meste, sa obyvatelia môžu obrátiť na zákaznícke centrum OLO telefonicky na čísle 02/50 110 111, e-mailom na zakazka@olo.sk alebo osobne na adrese Ivanská cesta 22, Bratislava, od pondelka do piatka od 07.00 do 16.00 hod.

Foto: OLO